Tuesday, March 16, 2010

TAK BERTAJUK.....ibu kota kata hati

malam susur aku keluar
berjumpa rakan, berbicara sebentar
bila pulang, dipanggil malam
hati berkata,
suara dalam,
"mari kita berjalan di kota..."


mereka berkata "ini identiti kita, rakyat merdeka"




dia, saya dan mereka. mahu tunggu, jam tegak berdua




ini barisan kereta nasional...




ini pula kerja rasional.




jam negara sudah pukul dua belas




kagum...aku bilang, bunyi kuat...aku bilang.




kibar bendera, angin meniup....




bangunan megah, kota menyahut.



antu!




bayang antu!




r2d2?




satu bangunan yg mmg aku kagum




pantulan cahaya ke tuan empunya




mari panjat pokok...curi buahnya




teman seperjuangan, masih bersama




satu malaysia?




si pencari rezeki, pada malam buta




mengapa jauh?




mari dekat, mari sebentar





satu malam, penuh pengertian
satu orang, penuh kedukaan
apa ini satu kembara?
pada permulaan,
di garis penuaan
























akhir kata...





an olive green sunnies,
for all my future holidays,
vanilla skies with some honey...


wink-wink
adventure is out there!