Wednesday, April 13, 2011

UNTITLED...cikgu aisyah

aisyah: kamu pergi makan mana?

weng: nasi campuk *tangan tunjuk depan*

aisyah: nasi campur kat depan

weng: a-ah, kat plaza moint kiala

aisyah: oh, medan selera la tu

weng: bukan lah, food courk

aisyah: itu la medan selera

weng: apa itu medan selera...food courk lah

aisyah: ayooooo...itu food court panggil medan selera lah

weng: ya ka?

aisyah: abis, kalau bahasa melayu, food court tu apa

weng: food courk lah. kamu olang melayu selalu cakap itu food courk

-.-

weng adalah seorang rakan pejabat saya yang selalu bertutur bahasa kerana dia bilang yang bahasa inggeris dia pun lingkup...so dia selalu bertutur bahasa melayu dengan saya.

Kalau dengar, mmg kelakar...boleh buat gaduh

yang aku pulak...tak abis-abis kena gelak ngan geng pejabat/kawan aku....diorang kata aku nye bahasa dan percakapan kekadang baku. -_-"

nak buat cam mana
dah nasib badan

hohohohoh =D