Tuesday, June 14, 2011

UNTITLED...rasa sunyi

ya
mmg aku ngaku aku agak rasa sunyi

serious dowh, sunyi giler



tapi apa yang membuat aku rasa ok
buat aku tabah hadapi


bila aku pikirkan kalau aku didalam 'tu'
aku sendiri
tak da org pun nak tolong

so might as well aku kena sabar hadapi persaan sunyi ni






korang tak pernah rase ke
bila korang nak tido malam
korang takut tak bangun esok nya

aku banyak kali rasa
dari kecik,
sampai la ni
kekadang aku takut
takut dan menangis


mampukah aku menghadap my Maker



sebab tu bila aku rasa sunyi
at least aku tahu
dalam hati aku ada Satu





ya, aku jahat
aku melakukan kemungkaran di dunia
tapi Syukur
aku masih ada rasa rendah diri
rasa takut
bahwa dunia ni sementara






















aku lepak makan ngan sorang mamat ni.....dia dok sibuk cakap pasal harta benda dia, mana tempat dia dah melancong.....gila bapak kaya la jugak

tapi hati aku tak tertarik
aku tak rasa megah, atau teruja nak berkenalan ngan mamat tu
serious dowh
kalau kawin ngan dia,hidup ko dok umah, gi shopping, jaga anak
mana-mana pompuan aku rasa syok, sanggup la gedik-gedik ngan dia


tapi aku buat bodoh
muka aku bedek je


dia siap cita pantai mana dia lepak
barbados, jamaica, hawaii


'so, u kan nak melancong? pegi pantai kan? u dah survey pantai mana u nak g?'

'dah...'aku jawab

'u nak pegi mana...?'

'i tak de lah byk duit nak g melancong. skang ni pun tgh kumpul...'

'tak pe lah....u nak pegi mana...'

'i mmg g pantai...tapi ada satu tempat, i nak g...tgh kumpul duit...Insyallah...i pegi...'

'ooo really....kat mana tu? filipines ke?'

'errmmm...tak pa lah...adalah satu tempat tu...'

'its ok u can tell....'

'i nak gi umrah...'

'......'

'kalau duit banyak skit...i terus nak buat haji...Insyallah....'



aku cakap ngan ko...muka mamat tu gila klasik
klasik ternganga aku bilang






dont judge a book by its cover
itu pesan nenek aku


sekian
harap aku tabah rasa sunyi ini
sebab kalau aku ditakdirkan hidup sendiri pun,
aku tak 'sendiri'
aku punya hati pada Satu